onsdag 16. desember 2009

Uff! Et dilemma!

I dag er det tredje dagen jeg holder Angelica hjemme fra skolen.
Stakkar, i tillegg til skikkelig forkjølelse og hoste, hadde hun så vondt i magen, at hun våknet flere ganger i natt. Ikke noe hyggelig i det hele tatt. Finnes ikke noe mer skummelt enn når ungene er syke. Særlig nå, når man vet at svineinfluensaen herjer også.
Jeg ringte skolen i stad, og hun lo faktisk, og sa at jeg trengte ikke fortelle at vi var syke, det hørte hun veldig godt sa hun. Skikkelig whisky-voice altså!

Men over til mitt dilemma.
Vi har gledet oss så mye til i dag, for i dag skal vi på besøk til min stemor Anne. Vi har ikke sett henne på evigheter. Er det noen jeg har dårlig samvittighet for, så er det henne, jeg må bare krype til korset og si at jeg har vært veldig dårlig på å ringe og holde kontakt. Enda hun er en av de jeg er mest glad i! Hun har jo vært som en mor nr. 2 for min søster og meg. Er det ikke rart at det kan bli sånn? Tiden går og så finner man ut at, herregud, et helt år siden vi så hverandre sist. og over det også. Flaut å innrømme..
Men nå pratet jeg med henne for noen dager siden. Vi pratet i over en time på telefon, og det var så kjempekoselig. Vi ble enige om at vi skulle komme på besøk i dag. Hun hadde julepresanger til oss, og vi har kjøpt en nydelig juleoppsats til henne.
Og så blir vi syke... Jeg kan bare ikke ringe å si at vi ikke kommer, det kan jeg bare ikke. Men samtidig så er det faktisk ordentlig uhøflig å komme så sausa som vi er, og muligens smitte henne også til jul da..

Uff, what to do, what to do...

1 kommentarer:

Kristine sa...

Ojda, ingen drømmesituasjon akkurat. Nei, det er rart hvordan tida bare flyr fra oss og hvor lite flinke vi er til å jevnlig ta vare på de rundt oss som vi virkelig setter pris på. Av en eller annen grunn går dagene i ett og energien brukes på de aller, aller nærmeste. Jeg tror det er slik for de aller fleste.

Jeg skjønner godt at du har vansker med å ringe og melde avbud, men jeg er sikker på at hun forstår ditt dillemma. Da kan hun i alle fall få muligheten til å si om hun synes det er greit å få besøk av dere selv om dere er syke? :)

Jeg håper du finner ut av det. God bedring!

Klem!

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails
 
Bloggurat Decorating Blogs - Blog Catalog Blog Directory TopOfBlogs Twingly BlogRank Blogglisten