onsdag 2. desember 2009

Spisestuejakten fortsetter!

Herregud nå er vi slitne.
Etter en flott juleavslutning med Angelica og Blåfjellforestilling, dro vi rett på spisestuejakt.
Vi var innom Living, IKEA og til slutt A-Møbler igjen for å se på spisestuen vi fant i går. Jeg måtte sjekke om den virkelig var helt hvit. Det synes jeg ikke den var, så nå har jeg samme problem som jeg hadde på soverommet. Det er så vanskelig å finne helt hvite ting synes jeg. I stua har jeg nå helt kritthvite gardiner, og eggehvit farge på veggene. Dermed er jeg redd for at spisestuen skal se "møkkete" ut i fargen inntil veggen og i forhold til gardinene.
Min kjære var rimelig oppgitt over meg, og kunne overhodet ikke se fargeforskjellene som jeg så. Han kunne ikke fatte og begripe hva jeg snakket om en gang. Jeg er veldig vanskelig når det gjelder sånne ting.
Jeg er en overperfeksjonist til det helt patetiske noen ganger. Jeg gjør det vel egentlig vanskeligere for meg selv. Kanskje jeg skulle stole på min kjære for en gangs skyld?


Skal denne spisestuen bli vår?
På Living fant jeg iallefall et teppe jeg har lett meg ihjel etter i en evighet.
Jeg var i utgangspunktet på jakt etter et hvitt saueskinnsteppe som jeg skal ha til pynt på toppen av sengeteppet på soverommet, men saueskinnet er altfor gult i forhold til alt det hvite som er der fra før.
Teppet er tibetansk skinn og er superstilig, gleder meg til å legge det på sengen i morgen.
Da blir det vel knipset et bilde eller to tenker jeg, for jeg har også noe annet jåleri jeg har lyst å vise frem der.
Jeg har også fått spørsmål om tapetet jeg har der, så da tar jeg alt dette i et innlegg i morgen :-)

1 kommentarer:

Kristine sa...

Skjønner godt frustrasjonen! Og du kan vel ikke vente at han skal forstå forskjellen mellom hvit og...ja, hvit? ;) I alle fall har mannen min bare resignert fullstendig i sånne spørsmå. Når det kommer til stykket har det ingen hensikt å prøve å forklare hva jeg egentlig mener er forskjellen mellom hvit og hvit, eller grå og grå for den saks skyld :)

Kanskje like greit å tråle butikker og nettet enda en runde? Med mindre du er utålmodig og vil ha spisestuen på plass helst i går? :)

Er sikker på at det blir riktig uansett, det høres ut som om du har en trygg smak og vet hva du er på utkikk etter. God leting! Gleder meg til å se den nye spisestuen :)

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails
 
Bloggurat Decorating Blogs - Blog Catalog Blog Directory TopOfBlogs Twingly BlogRank Blogglisten