søndag 27. desember 2009

Denne fikk vi til jul, og i dag har jeg testet den ut!



Jeg har klødd i fingrene helt siden julaften etter å få prøve dette vidunderet av en kjøkkenmaskin. Vi fikk den av mine svigerforeldre. For en presang! Vi er kjempeglade!
Det passet fint å prøve den ut i dag, for i morgen kommer hele familien til oss. Da blir det enda mer mat og kos på oss.

Jeg fikk bakt både brød og boller til i morgen, og det er helt utrolig hvor lettvindt det plutselig ble med kjøkkenmaskin, for ikke å snakke om hvor mye finere deigene ble!


Hveteboller. Annes oppskrift.
 
Runde brød. Denne oppskriften har jeg laget selv. Veldig enkel!

Jeg har to yndlingsoppskrifter på brød og boller, disse legger jeg ut i egne innlegg, under kategorien "Oppskrifter". Løp og prøv :-)

Da var bakingen ferdig til i morgen iallefall. Skal tidlig opp for å glasere juleskinke, og gjøre klar resten av maten til det kommer folk. Det blir koldtbordaktig. Jeg synes det er så greit, for da kan folk forsyne seg, og sitte hvor de vil. Vi blir nok ca. 15 - 16 stykker, så her blir det nok liv!

Kos deg videre i romjulen :-)

1 kommentarer:

S sa...

Oj, det er jo den samme kjøkkenmaskinen som vi fikk til jul av svigers! Har ikke brukt den enda, men tror faktisk jeg skal teste den ut med oppskriften din på brød :-)

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails
 
Bloggurat Decorating Blogs - Blog Catalog Blog Directory TopOfBlogs Twingly BlogRank Blogglisten