mandag 14. desember 2009

Fyll huset med juleduft!

Jeg synes det er så koselig når det dufter jul i huset, og en måte å gjøre det på, er å tørke appelsiner i ovnen. Bruk appelsinskivene i dekorasjoner, spray de i forskjellige farger, eller legg de til pynt som de er, duftende av jul.


Her har jeg skjært appelsinene i passe tynne skiver.
Jeg bruker papir til å tørke bort det meste av saften,
da tørker de raskere i ovnen.


Legg appelsinskivene på bakepapir,
og sett de midt i ovnen på ca. 100 grader.


Snu de regelmessig så de ikke blir brent på den ene siden,
men får en jevn og gyllen farge.


Ferdige!
Jeg skal spraye mine hvite. Det er ekstra stilig på appelsiner,
for detaljene kommer kjempefint frem med hvit farge.

Tørketid er flere timer og kan variere. Kommer helt an på ovnen, og hvor tykke eller tynne skiver du vil ha. Disse tok ca. 5 timer.

Det beste med den lange tørketiden er at det dufter deilig og julete appelsin i hele huset :-)

3 kommentarer:

S sa...

Litt lang ovnstid, men tror faktisk jeg skal prøve meg på dette!

Tonje sa...

Så morsom idè! Og jeg er helt enig; appelsiner har en fantastisk duft og setter hele huset i julestemning!

Solveig sa...

Så spennende!!! Dette gjorde jeg mye av før - lange mange oppsatser med tørkede frukter og blomster:o) Er veldig nyskjerrig på hvordan det blir med hvitmaling....artig! Takk for tipset:o)
Ha en flott uke.
Klem fra Solveig

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails
 
Bloggurat Decorating Blogs - Blog Catalog Blog Directory TopOfBlogs Twingly BlogRank Blogglisten