tirsdag 22. desember 2009

Jeg må le!



Det er rart det der med julehøytiden. Absolutt alt må være perfekt, alt må stå på rett plass og alt må være skinnende rent og blankt. Vi stresser og ordner og er livredde for å ikke bli ferdige med alt. Sånn er det iallefall hos meg. Men mens vi holder på... ojojoj... Som det ser ut. Jeg er nemlig ekspert i å dra frem alt på en gang, og vasker og ordner fra rom til rom. Så mens jeg holder på, så ser det helt j....g ut!
Blomstene i stuen, ja de må ha vann før jul, så da setter jeg liksågodt alt ut på kjøkkenet. Da kan jeg jo samtidig vaske og tørke støv der hvor blomstene står. Og der står det jo gjerne litt pynt, og det må jeg jo tørke ordentlig av det også, det er jo jul må vite. Da ender det gjerne ut på kjøkkenet det også. På toppen av det, så har jeg vært på loftet og hentet ut esker og poser med julepynt, som står midt oppi det igjen. Osv. osv.
Innen jeg er ferdig i ett rom, ser det så forferdelig ut i neste, at det er litt den der følelsen - "I'm going in..."
Det hadde vært skikkelig morsomt å ta litt interiørbilder midt oppi den verste vaskingen. Kanskje flere av oss (iallefall jeg) hadde slappet av litt mer, og sett at det ikke bare er en selv? :-)
Jeg fant nemlig et par blogger nå, som skrev at de var glad ingen kunne se inn i stuen deres nå, pga kaos og vasking, og møbler som er flyttet på. Jeg ble kjempeglad jeg, og skjønner jo at det ikke bare er meg :-)
Vi vil jo så gjerne ha det fint og rent i hver eneste krik og krok.
Men vi blir faktisk ferdige. Hvert eneste år!

Så ikke glem å ta en pust i bakken da, dere! Og husk at vi ikke er alene om litt kaos, før alt skinner og er perfekt!

Jeg ønsker alle en super dag! Nå er det bare 2 dager igjen!

3 kommentarer:

josimo sa...

Sånn er det her og ,bøtter og spann og ALT på en gang*ler* Ungene tror jo at jeg har blitt spinnvill....
Men når roen og såpelukta er rundt i alle hjørner , ja da er det sannelig vært alt i hopet

God Jul til deg o dine

S sa...

Hehe, kan kjenne meg igjen der! Gjøre tusen ting på en gang, og sette ting på "vent" en stund mens man "bare må vaske litt her og der" når man likevel er igang :-)

Trebarnsmamma, datter og kone- som fortjener en prinsessekrone! sa...

hahaha, høres ut som du har stått og kikka inn vinduet hos meg mens det sto på :D

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails
 
Bloggurat Decorating Blogs - Blog Catalog Blog Directory TopOfBlogs Twingly BlogRank Blogglisten