torsdag 21. januar 2010

Vertinne på lørdag. Foreløpig meny



På lørdag skal vi ha gjester og det blir "fæst" i huset. Jeg gleder meg veldig til godt selskap, drikke og god mat. Vi blir 10-12 personer, og jeg har tenkt til å servere tapas, som jeg skal lage mesteparten av selv.
Det finnes utallige retter til tapas og like mange kategorier, enten man liker kjøtt, fisk, eller fugl.
Her er rettene som jeg har kommet frem til at jeg skal servere. Foreløpig:


Kjøttboller i tomatsaus
Svigermor er så snill at hun har laget kjøttbollene, og så blir det hjemmelaget tomatsaus til.


Foccaciabrød som min snille svigerinne skal lage.


Marinerte kyllingklubber
Foto: jaeder.no/


Nacho chips med kjøttdeig, ost og jalapeno. Rømmedipp ved siden av.
Foto: infohub.com


Laksewrap med krydderost
Foto: brodogkorn.no


Minitoast med rød kaviar, rødløk og rømme
Foto: thenibble.com


Tzatziki. Ikke helt spansk vel, men det er så godt!
Foto: lookandtaste.com


Potetbåter ovnstekt i olivenolje. med grovt salt og annet krydder.
Foto: matprat.no


Deviled Eggs. Fylt med blant annet, dijonsennep, majones, chili mm.

I tilleg blir det jo da så klart, Aioli, Pesto, Fylte Oliven, ost, vanlig grønn salat, grønnsaker og dipp osv.

Er det noen som har noen innspill til meg?
Vi har valgt bort scampi med vilje, selv om jeg vet at det hører hjemme på tapasbordet. Men er det noe jeg ikke har tenkt på? Eller noe godt som pleier å være med på ditt tapasbord? :-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Manchego (spansk ost) og parmaskinke. Det er jummy jummy.

Kos dere:-)

Trine sa...

Så rett å slett deili ut :)
Masse lykke til!
Håpe dokker får ett kjempeflott selskap :)

klæm

hjem hos linda sa...

Dette så jo nydelig ut!
Noe som er godt og enkelt å lage er jo Aspargis som du surrer cerano skinke rundt og varmer det inne i ovnen...NYDELIG og enkelt!

Lag våruller det er jo alltid godt..

Lykke til og kunne gog tenkt meg å vært der selv jeg med alt det nydelige du skal lage!!

Klæm linda

Anette Willemine sa...

Hei søte du! Gratulerer med så flotte presanger! Heldig du er!
Wow, du er heldig som har en så nydelig svigerfar. Det var raust! Jeg hadde verdens beste svigerfar, men vi mistet han dessverre alt for tidlig for 2 år siden.
Jeg har ennå ikke vært på Island, men noen venninner har og de synes det var flott.
Du kommer garantert til å kose deg.

Nå er jeg trett og skal faktisk gå å legge meg. Min kjære Mr. Sunhome dro på forretningsreise til Riga i dag, så jeg er gressenke til lørdag kveld. Huset er stille og begge jentene sover.

Håper dagen din har vært fin og at menyen begynner å komme på plass.

God natt fra
Anette Willemine

Inga sa...

ost ja, og marinerte artisjokkhjerter. Oliven kanskje? Og så liker jeg kald quiche i små biter. Kjempegodt! :-)

Ha en fin fest :o)

S sa...

Det hørtes kjempegodt ut! Kan jeg komme..? ;-) Ja, som Hjemmefruen sier, så hadde kanskje ost vært et godt tips. Og en god tapasvin? Kan anbefale Doppio Passo på papp..

pensjonat frua sa...

ååå det så herlig ut, oi jeg fikk lyst på tapas! Kos deg! Go helg :-)

hjem hos linda sa...

Tudeluu! her hadde jeg lagt inn et langt innlegg og så forsvant det bare??
Tusen takk for skryt ang trening...Vi prøver ut masse nå så derfor mye trening for tiden menn det e jo bare såååå arti!!

Tips 2 på tapas...
Del kylling filee på langs og stekes på panne,nesten ferdig stekt tr du de og legger de på ilsfastform og legger på tørket tomat og pesto og ruller de og steker de inne i ovenen til det skal serveres,da skjerer du de i passe brede skiver og setter i en tannpirker så blir det lett og foryne seg!!Nydelig og veldig enkelt!!!!
Ønsker deg ei flott helg!!
Nå er det 3t med low,mage,rompe lår!!
Må jo trene så jeg ser flott ut til jeg skal ligge på dekk på båten min og blogge og kose meg med hvitvin!!he he ho ho!!!
Klæmmiz

Anonym sa...

melon og spekeskinke, det er nam nam;)
ikke så spennende men det slo ann hos meg ihvertfall... ååå som jeg gleder meg!!!
Trulte..

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails
 
Bloggurat Decorating Blogs - Blog Catalog Blog Directory TopOfBlogs Twingly BlogRank Blogglisten