mandag 4. januar 2010

Sort-hvit borddekking og Creme brulee


Lille Nyttårsaften kunne jeg stolt dekke bordet med nye middagstallerkner for første gang, for vi var så heldige å få to stykker til jul. Så nå har vi fire til sammen.
Angelica hadde foresten "handlet" gave til mamma, så jammen fikk jeg ikke to asjetter i serien også.
Siden vi skulle feire nyttårsaften borte, laget vi kalkunstek med tilbehør dagen før, og koste oss skikkelig. Caroline, Angelica, min kjære og jeg.
Fra jeg var liten har tradisjonen hjemme vært å bytte ut alle julete farger på bordet med sølv og hvitt til middagen på nyttårsaften, derfor er det lite jul over borddekkingen på disse bildene.
Jeg gjorde det veldig enkelt, og bordet ble i sort og hvitt, med litt glasspynt. Jeg ønsker meg løpere i sort stoff til å ha under tallerknene, for jeg har bare hvite fra jeg hadde sort bord tidligere. Underlaget har jeg kjøpt på rull, og er fra Panduro. Ganske enkelt egentlig, bare å klippe av ønsket lengde, og legge på.


Serviettene er enkelt rullet sammen. En hvit og en sort.
Juletre og liksomdiamanter i glass, og levende lys selvfølgelig.




Vi var også så kjempeheldige å få Creme brulee-sett til jul. Lekre hvite skåler med sukkerbrenner til. Så da ble det naturligvis Creme brulee til dessert. Det er min absolutte favorittdessert, så gaven kunne ikke passet bedre!

Synes det ble fint, jeg :-)

4 kommentarer:

aase sa...

Rent og lekkert. Jeg elsker enkle pyntede bord med få farger!!

Creme brulee er min favoritt også. Jeg tror jeg skal ønske meg et sett til bursdagen snart jeg.... har nemlig ikke det og det er jo en så nydelig dessert!!

Anonym sa...

Det ble jo kjempe lekkert og tøft.klem

Anette Willemine sa...

Takk for koselig hilsen på bloggen min! Morsomt med navnene og barna.

Så lekkert bord du hadde dekket! Liker veldig godt det servise.
Slik løper på rull brukte jeg på bordet julaften. Kjøpt på Kremmerhuset. Var egentlig på jakt etter brune i lin, men det fant jeg ikke. Løsningen på rull ble faktisk veldig fin likevel!
Og Creme Brulee? Min favoritt også!!! Hi, hi :)

Klem fra
Anette Willemine

S sa...

Kjempefin pådekning! Vi har også et creme brule-sett som vi fikk til jul i forfjor..Prøvde å lage det, men fikk det ikke til! Kan du legge ut oppskriften du brukte?

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails
 
Bloggurat Decorating Blogs - Blog Catalog Blog Directory TopOfBlogs Twingly BlogRank Blogglisten