torsdag 7. januar 2010

Fargetrend 2010 - Inspirasjon



Når klokken slår 00 nyttårsaften og vi går over til 1. januar, ja da starter min lengsel etter vår og varmere vær. Jeg er så lite vinterjente, at som jeg har skrevet tidligere, så bodde nok jeg i varmere strøk i mitt forrige liv. På en stillehavsøy eller noe sånt ;-)
Jeg leser i interiørmagasinene nå, at nå er trenden å blande inn en ny hovedfarge i interiøret, gjerne pasteller. Og er det noe som får meg til å tenke på vår og sommer, så er det nettopp pastellfarger.
Jeg synes lyseblått, gjerne kald isblå er en nydelig farge, særlig sammen med hvitt, og lurer på om jeg kanskje skulle ha puttet inn litt isblått på soverommet vårt, som jo er helt kritthvitt. Bare noen små detaljer, som noen nye puter, en blomstervase, en potteskjuler osv.

Fleur putetrekk funnet hos Carma Design


Lyseblått blondebånd funnet hos Frøken Klara


Lyseblå kurver til å ha blomster eller småsaker i.
Funnet hos Ib Laursen


Kanskje det holder med å bytte ut fargen på sengetøyet?
Dette hadde et nydelig brokademønster synes jeg.
Sengetøyet er funnet hos Marimekko


En vakker lyseblå Hortensia på kommoden..


Bare noen ørsmå blå detaljer, men akk, så lekkert!


Fargeinspirasjon..


Det blir spennende å prøve ut litt forskjellig. I første omgang blir det nok en pute eller en vase i lyseblått, og en Hortensia i samme farge. men man vet aldri. Når man først begynner får man jo gjerne litt dilla. I hvertfall jeg :-)

2 kommentarer:

atinybitofheaven sa...

Elsker lyseblått:-)

Og jeg er så enig i at vinteren kan forsvinne nå... jeg vil ha sol og plussgrader jeg :-)

Ha en flott dag:-)

hjem hos linda sa...

Og jeg som elsker lyseblått!!!
Men det vises jo på bloggen min,for neseten alt her hjemme blir lyseblått nå etter julen!
Klæm Linda

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails
 
Bloggurat Decorating Blogs - Blog Catalog Blog Directory TopOfBlogs Twingly BlogRank Blogglisten