onsdag 13. januar 2010

Lyseblå fornyelse - hvor lite som skal til!


Jeg skrev i et innlegg for noen dager siden at jeg kunne tenkt meg å blande inn litt lyseblått på det hvite soverommet mitt. Bare for å få litt vårfølelse og for at jeg synes lyseblått/isblått er herlige farger.
Når jeg setter meg ting i hodet, bør det ikke gå altfor lang tid, eller så risikerer jeg å sprekke av utålmodighet. Jeg fikk kjøpt en nydelig blå Hortensia og lyseblå sand i går. Noe mer ble det ikke foreløpig, så da måtte jeg grave litt i skapene.
Jeg fant et langt blått kjede jeg har laget selv, som fikk plass på knaggen min sammen med de hvite englevingene og blondene mine. En lyseblå sommerkjole får ligge henslengt på sengen.


På hyllen fylte jeg blå sand i et Norgesglass, satte ned et hvitt lys,
og pyntet med hvit sløyfe rundt kanten.


På kommoden fikk Hortensiaen plass. Det er en vakker blomst altså.
Hvordan du steller den kan du lese mer om HER


Det blå hjemmelagede kjedet passet fint på knaggen.

Jeg ble kjempefornøyd med litt fornyelse altså!

Mer om soverom finner du HER

12 kommentarer:

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så fint! :)

Jeg ELSKER blått, og tror jeg skal HERME (næh? jeg? herme?) og kjøpe sand til norgesglassene!

Og så skal jeg melde meg på din give away, så den på jobb i dag, emn kunne ikke drive så mye der jeg snoket i smug. ;P


Ang. premie - faren er jo at jeg lager FOR høye forventninger. *ler*

Anette Willemine sa...

Så flott det ble, Liv! Kreativ du! Jeg har også lyseblått som en av mine favoritter. Og hortensia? Og blå hortensia? En av mine absolutte favorittblomster!! :)
Ha en god natt!
Klem fra
Anette Willemine

hjem hos linda sa...

jeg så bare det sto lyseblått på siden min jeg og da måtte jeg inn her...ELSKER LYSEBLÅTT!!!
ja det ble kjempe kjempe fint.....
Klæm Linda

Anonym sa...

Kjempeflott:)Herlig farge:)
Klem Nina

Kristine sa...

Tror jeg må være den eneste i verden som ikke elsker lyseblått... Og det er egentlig ganske rart at jeg ikke gjør det for det ble jo rett og slett nydelig hos deg!

Elsker Norges-glasset med sand, tror kanskje jeg må herme :) men det funker jo helt sikkert ikke like godt med beige eller brun sand... Se, bare å skrive de fargene ble kjedelig.

Mange klemmer

MissMette sa...

Hei igjen Liv :o)
Fantastisk nydelig ♥ ♥ ♥ en herlig farge som jeg elsker også :o) Desverre har jeg veldig lite av den fargen hjemme hos meg - men for en farge!!! -sommerlig, lekkert og undervurdert. Nydelig soveromet ditt ble med litt av det blå rundt omkring... fikk inspirasjon til å gjøre noe med soverommet mitt nå :o) får se litt utover våren hva jeg skla gjøre. Ønsker deg en strålende dag i morgen, nattaklem fra Mette

Lykkeliten sa...

Så nydelig!

Er redd det blir blå sand i Norges glassene mine også nå. Det er det beste med å få tips her inne og ikke av naboen- dere ser jo ikke at jeg hermer....

Anonym sa...

Nydelig liv....lekkert:)synes lyseblått er så fint.klem

Bolettes hus sa...

Så fint det var med de små blå detaljene! Må si det er fint med noen farger innimellom! Jeg er også veldig glad i lyseblått,- eller pastellfarger i det hele tatt!

Ønsker deg en god dag!
Klem

Tonje w sa...

Det ble jo kjempefint! selv er jeg dritt lei lyseblått. vi flyttet nettop inn i ny leilighet, og nyetablerte som vi er har vi ikke råd til å pusse opp. så hele soverommet er lyseblått.. det er mindre lekkert!

så til kommentaren du skrev på bloggen min, tusen takk! jeg skjønner ikke hvordan folk kan forvente å få mange lesere, når de bruker så lite tid til å få leserne til å "trives".

jeg og krysser fingrene for din give away. som jeg sa så er vi nyetablerte og da er det vanskelig for en interiørfreak og få pengene til å strekke til. men jeg er sikker på at det er noe i posen din som kan løfte leiligheten vår enda et hakk:)

Unknown sa...

Det ble rålekkert! Flott farge!
Ønsker deg en god dag, og en herlig natt i det "nye" soverummet:o)

Klem Line

Huset på terrassen sa...

Såå fint med hvitt og lyseblått :) Dere har et nydelig soverom og fikk lyst til å selv rett hjem og dille litt...hehe :) Hortensia er en blomst jeg også liker veldig godt. Må nok ut å kjøpe litt "vår-tegn" til huset nå snart! Ha en strålende torsdag! Klem Linda :)

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails
 
Bloggurat Decorating Blogs - Blog Catalog Blog Directory TopOfBlogs Twingly BlogRank Blogglisten