tirsdag 5. januar 2010

Gratulerer med dagen, Liv!

Nei, jeg har ikke bursdag i dag, meeen...



Jeg har innsett at jeg ikke lenger kan:

..spise 2 stk. Strawberry cheese cake-is fra Ben & Jerry hveeeer dag! (4000 kcal, helt sant)

..kompensere allergien min for sjokolade, med feite bakervarer, som kaker og boller og lignende.

..tro at rumpa mi fortsatt vil holde seg "der oppe", når jeg helt bevisst plasserer den i godstolen hver dag!

..sove kun 3 timer i døgnet og tro at det er lurt for kroppen min.

..kjøpe nye treningsklær som blir liggende med prislappen på, og tro at det i seg selv betyr at "jeg trener"..ehem..

..starte dagen med en "flott" frokost, som består av gourmetprodukter som, pepsi max og røyk.

Osv...osv...

I fjor så var dette realiteten for meg:

Kostholdet var på topp, med kun sunne og mange måltider.

Jeg var IKKE-RØYKER!!

Jeg trente 5-6 dager i uken. I tillegg til styrke og kondisjon trente jeg pilates og aerobic, og syklet flere mil i uken.

Jeg gikk ned 12 - TOLV kilo! Fettet ble byttet ut med synlige og fine muskler

Humøret og selvtilliten var så til de grader bedre, at man godt kunne tro vi snakket om to ulike personer!

Jeg passet på at søvninntaket lå på minst 8 timer. Kroppen forbrenner mer da. Ikke minst øker man energien på dagtid.

SUKK!
Hvordan kan man klare å forandre livsstilen sin så mye? På så kort tid? Helt utrolig! Men nå er det nok!
I dag har jeg startet på min sunne livsstil igjen. Jeg er fortsatt røyker, men resten av den uherlige listen er historie. Røykestopp får komme etterhvert. jeg vet jeg klarer det også.

Jeg har handlet nye treningsklær i dag,(igjen) men de sitter nå på kroppen min, og jeg skal trene for første gang på flere måneder. Gleder meg som en liten unge til å komme i gang igjen.

Jeg tenkte at hvis jeg skriver ned dette på bloggen, så er det vanskeligere å skeie ut, for nå har jeg skrytt av at jeg vil klare det. Enda en gang! :-)

Lykke til, meg selv! :-)

Foto lånt fra: Health Help US

11 kommentarer:

aase sa...

Så flink du er, jeg er en av de som også hjar treningstøy i skapet, ikke med lappen da men.....utslitt er det ikke. Blir det neppe heller. Jeg venter på et giga stort s.....i r.....for å komme igang.

Ser du gleder deg til å begynne...hvordan kan man det da...jeg hater det uansett jeg!!

DU ER FLINK!!

Kristine sa...

Du er superflink! :) Kjenner at jeg må ta meg på tak nå jeg også = Godtestopp og mer mosjon! :)

Lo godt av beskrivelsen din. Spesielt den med gourmetfrokosten, har nemlig samme meny selv... ;)

Ha en kjempefin dag, Liv!

Klem

Anonym sa...

Sitter her å smiler for meg selv.. utrolig artig skrevet..
Ser det hele for meg.
Jeg er også som alltid i januar, igang med livsstils endringer. Skal både spise sunnere og trene mer.. vi får følge hverandre sånn litt innimellom så kanskje jeg kan klare litt endring jeg også..
Lykke til iallfall..
Klem Marianne

Anonym sa...

så flink du er.har startet opp igjen jeg også.gikk ned 16kg i fjor men med masse go mat,godis og lite trening kommer kiloene fort på igjen.begynte i går(libra)så nå er jeg i gang.dette skal vi klare liv.lykke til(vi må oppmuntre hverandre:)klem

Vibeke / Mammas Hus sa...

Mens jeg faktisk avsluttet mitt medlemsskap på treningsenteret i januar. ;)

Joda, helt sant. Det er dyrt å trene 2 ganger på 2 mnd, så det gadd jeg ikke. Jeg liker ikke å trene... Skal på rehabilitering (pga fibro) til våren, så satser på at de kan lære meg hvordan jeg får mer lyst til å trene. ;)

Og godis.... Mmmmmm... Kanskje ikke hver dag, men oftere enn lørdag. ;)

Masse lykke til - du er FLINK!!!!

Vibeke :)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Gratulerer med en god start, go girl!
Jeg derimot, fikk ekstra dårlig samvittighet siden jeg ikke kom meg ut i kveld etter å ha oppdaget at det var 19 minusgrader ute...

Anka sa...

Hei flinka:) Var nok godt å komme igang i gjen med trening. Fikk nytt treningtøy til jul selv jeg så får vel dra rumpen min ned dit (snart). Så søt du er som la ut bilde av lykten:) Jeg kan godt ordne så du får en uten bulk i bunnen (Gunnar fortalte) Ikke noe problem snuppa:-D Skal vi ta en dag på kaffedilla og skravle litt? Bare å si i fra hvis det er en dag som passer bra for deg. Kos og klem.

S sa...

Litt av en endring i livsstil! Skulle gjerne trent 5-6 ganger i uken selv, men hvordan får man tiden til å strekke til? Ønsker deg masse lykke til! Du må oppdatere bloggen med hvordan det går, hehe..så får du kanskje enda mindre sjanse til å "sluntre unna" ;-)

rule sa...

Dette var inspirerende å lese!!! Ja du vet det er jo egentlig "bare" å bestemme seg 100 %... og VILLE disse endringene:-) Lettere sagt enn gjort..men masse lykke til!!!
Hilsen Ruth

Trips & Tics sa...

Så flink du er!! Misunner deg muligheten til å trene, men jeg har i det minste greid å gå ned 15 kg, så jeg er litt stolt av meg selv. Og jeg ønsker deg lykke, lykke til!! *STOR KLEM*

kitty sa...

Masse lykke til fra meg også! Jeg er selv igang med et nytt og sunnere liv på 3. uka nå. Men, ha-ha, det er "bare" 1000 kalorier i en boks Ben & Jerry's altså. Klart, 2000 kalorier per dag tilsvarer jo dagsbehovet for en gjennomsnittsperson, så det er jo ikke lite det heller ... Skjønner dog ikke hvordan du klarer den ostekakesmaken, usj! Hos meg går det mest i Chocolate Fudge Brownie nå for tida, ellers er også New York Super Fudge Chunk og Cookie Dough blant favorittene :D

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails
 
Bloggurat Decorating Blogs - Blog Catalog Blog Directory TopOfBlogs Twingly BlogRank Blogglisten