mandag 30. november 2009

Gårsdagens adventskos




Koselig adventsfrokost.


Vi plantet svibler. Tre svibler, en for hver datter jeg har. En tradisjon jeg har tatt med meg fra jeg var liten. Jeg synes det er kjempekoselig, spesielt nå som den eldste har flyttet for seg selv. Det var riktignok mer spennende da min søster og jeg var små, for jeg husker hvor spente vi var på hvilken farge sviblene ville være i. Nå er jo pottene i den fargen sviblen er, så det er bare å velge på forhånd.
Jeg pyntet med mose, en engel og lilla farge siden det er adventstid, men det lilla bytter jeg til hvitt når vi nærmer oss jul. Bollen jeg har plantet sviblene i kjøpte jeg på høstmarkedet i Hamar for en stund siden.



Så var adventstakene i vinduet oppe.


Lysestakene mine er pyntet med sølvhjerter.


Som sagt så ble adventsfatet helt hvitt og vinterlig. Jeg kjøpte verdens fineste, lilla julekule som skulle ligge i midten, men den var altfor stor. Jeg får finne på noe annet med kulen da, for den må jo opp, så fin som den er. Disse får du foresten på Kremmerhuset. Finnes også i sølv

En kjempehyggelig dag i går som ble rundet av med såpestøping.
De er foreløpig en hemmelighet, for de skal pyntes og pakkes inn når Angelica kommer fra skolen :-)

6 kommentarer:

Anka sa...

God kveld. Takk for søt kommentar snuppa:) Er det ikke koselig med snø ute? Sitter å hører på julemusikk og fyrer i peisen, kooooos assa! Så fint du har pyntet. Håper vi får se fremgangen på sviblene. Fra knopp til utsprunget blomst;) Ha en fin kveld.

Anonym sa...

Hallo :o)
Så fint du hadde pyntet :o) Ja er så kos med advent tiden, her hadde vi også god frokost og vafler og is på kvelden :o) Satt og mimret om mormor og morfar, når jeg satt opp pottene med sviblene til ungene, minner så om når vi var små :o)
Klem syrran

Solveig sa...

Åååå så fint du har det! Veldig koselig og rolig stemning her hos deg:o) Tradisjonene med sviblene er artig, iom at jeg gjør det samme med mine gutter:o) De får en svible hver og er stolte som noen haner når sviblene vokser og sender fra seg den skjønnenste duft:o)
Ha en flott adventstid.
Klem fra Solveig

Kristine sa...

Så koselig du har pyntet! :) Det er veldig fint og følge tradisjonene videre. Har noen tradisjoner fra barndommen jeg også, men det er ikke alle som følges hvert år. Vanligvis pynter vi ikke skikkelig før den 20., men forleden fikk jeg beskjed fra 7 åringen; "Da gjør vi det annerledes i år!" Hun var veldig klar for å julepynte rommet, og det fikk hun lov til ;)

Ha en strålende dag! Og kos deg i ditt vakre adventspyntede hjem! :))

Kristine

Carro:) sa...

Kjempe fint mamman min:) du er så kreativ du:)

Liv sa...

Å, så koselig, jenta mi! Visste ikke at du leste bloggen til mammaen din :-)

Kos deg hos tante *stor klem*

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails
 
Bloggurat Decorating Blogs - Blog Catalog Blog Directory TopOfBlogs Twingly BlogRank Blogglisten