lørdag 28. november 2009

En ny mikroby i den lille "byen" vår!

Jeg skulle bare innom Romerikssenteret en rask tur for å handle litt etter å ha hentet Angelica på sfo i går, og se hva vi fant:







En hel liten pepperkakeby inne på senteret. Den er laget av barnehage- og skolebarn, familier og bedrifter. Så nydelig, og jeg kan love at å gå å titte på den, ga øyeblikkelig julefølelse. Jeg er jo så lettrørt jeg, så jeg kan stå med tårer i øyenene å titte på skjeve pepperkakehus fordi jeg vet at de er laget av barn som tar oppgaven med største alvorlighet.
Innimellom husene, gikk det elektriske tog rundt, og pepperkakehelikopteret litt lenger opp hadde rotorblader som snurret. Sååå fint! Sjokoladehuset på nederste bildet var enormt stort, og rakk Angelica til livet. Hun var ikke i modellhumør, så jeg fikk ikke noe bilde av henne ved siden av det. Det hadde jo vært julekorttema de lux, det.
Jammen dukket ikke nissemor, nissefar og alle nissebarna opp også.
De sang fine julesanger og delte ut godis til alle barna.
Snakk om julestemning, da!
I dag gleder jeg meg til å finne frem og pynte litt. Jeg husker jo nesten ikke fra år til år hva jeg har jeg, så det er like spennende hver gang.

Etter å ha sett dette, sender jeg en tanke til beboerne i Bergen som fikk sin pepperkakeby ødelagt. Jeg vil ikke si hva jeg ville ha gjort med mennesker som gjør sånt, men de skulle hatt så mye juling at de ikke kunne stå på bena etterpå iallefall...

Jeg ønsker alle en super lørdag! :-)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails
 
Bloggurat Decorating Blogs - Blog Catalog Blog Directory TopOfBlogs Twingly BlogRank Blogglisten