onsdag 25. november 2009

Alver og jesusbarn

Diisse figurene står veldig høyt på min ønskeliste.
Det er ett eller annet med disse, ja hva skal jeg kalle dem - korpulente figurene som gjør at jeg smelter totalt. Se hvor trillrunde noen av de er da, så nydelige. Og med tynne lange føtter.


Det er så mange små og spesielle detaljer på disse figurene. Se for eksempel på kjolen til jomfru Maria, eller jesusbarnet i den fine krybben. Perler og gulltråder med litt skimmer innimellom.
En skimrende pris også da, men..


Gullalvene er de jeg ønsker meg aller mest. En tykk og en tynn. Jeg synes den tykke er aller finest. Den synes bedre på bildet under. Disse alvene kan man ha fremme hele året. Samme figurene fåes i snøglober også. Nydelige altså..


Disse figurene fant jeg på Strømmen Storsenter. Hos Oasen blomster som også begynner å utmerke seg på interiørfronten. Vel verdt en titt hvis du er på senteret. Den ligger i 1. etasje, like ved siden av informasjonen.
Disse figurene fant jeg også forrige dagen på Glassmagasinet i Oslo. Jeg husker ikke hvilket merke som produserer de, men det skal jeg ta rede på.

Disse ønsker jeg meg så fælt!

6 kommentarer:

M sa...

Så nydelig de var, elsker de fargene...får håpe at julenissen leser bloggen din da....men det er jo ikke sikkert at julenissen tror på Jesus....eller omvendt...hihi...kanskje noen andre tar hintet?
Klem,M

Anka sa...

Hei. Det er bra og plukke opp kitt jukegavetips på bloggen din;) Håper du hadde en fin tur til Sverige. Kos.

marianne sa...

Å det var disse nydelige figurene vi så i Oslo det, de ønsker jeg meg også. Må være noe av det søteste jeg har sett på lenge :o) Blir skikkelig julestemning her nå, gleder meg til jul :o)

Liv sa...

Marianne: Ja, det stemmer, det er de samme. Og så fant jeg de igjen på Strømmensenteret vet du, så da slipper man å reise inn til Oslo :-)

De er jo så nydelige! Men jeg så ikke julekrybben på Glassmagasinet, der hadde de vel bare alvene. Men de er finest da synes jeg :-)

Min stil sa...

Sååå fine. Tror jammen jef ønsker meg sånner jeg også :)
Ideer er til for å "stjeles", så kalenderideen m,in må du gjerne ta, da blir gubben i huset helt sikkert fornøyd :)
Klæm Susanne

Anonym sa...

Hei. Fant du noen gang ut hvem som har laget denne krybba?

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails
 
Bloggurat Decorating Blogs - Blog Catalog Blog Directory TopOfBlogs Twingly BlogRank Blogglisten