lørdag 21. november 2009

Magisk opplevelse!

Dette er en opplevelse jeg anbefaler alle, enten du har små barn eller ikke.

Vi var på Oslo Nye Teater i går og så Jul i Blåfjell. Jeg har ikke sett maken til kulisser noen gang. Det er sjelden jeg blir målløs, det er vel nærmere aldri. Men når forestillingen begynte, så satt vi bare og måpte.
mange kjente skuespillere, og ungenes egne ord, "den ekte Turte var med!". Jeg vil påstå at kulissene er minst like fine på teateret, som de er i julekalenderen på tv.

Jeg husker fra jeg var liten, så var det tradisjon å se "Reisen til julestjernen". Det var toppen av all julestemning og forventningene var skyhøye, husker jeg. Enda vi sikkert hadde sett den 10 ganger før.
Jul i Blåfjell er absolutt noe jeg vil innføre som tradisjon for barna i familien.








Jeg må bare innrømme at jeg satt med øynene fulle av tårer på slutten, når rødnissejenta får lov til å bli i Blåfjell sammen med blånissene. Snakk om å være lettrørt og aldri bli voksen, da! Men det sier jo alt om stykket :-)

Det var tre fornøyde barn som forlot teateret i går kveld. Angelica og min nevø og niese på to og fire, Tobias og Emilie.

Billettene kan bestilles på siden til Oslo Nye Teater, som du finner HER 
Her finnes også flere flotte bilder fra stykket.

Foto: Leif Gabrielsen/ Oslo Nye Teater

1 kommentarer:

Anka sa...

Her skulle jeg gjerne hvert også. Komme litt i julestemning:) Håper du har hatt en knall helg snuppa! Kos og klem

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails
 
Bloggurat Decorating Blogs - Blog Catalog Blog Directory TopOfBlogs Twingly BlogRank Blogglisten