søndag 4. oktober 2009

Velkommen til "klokka åtte hos meg!"

Datter Angelica på 8 elsker dette TV-programmet. Jeg synes selv at det er et veldig morsomt program. Vanlige mennesker som åpner dørene sine for fremmede, for å lage god mat og stemning. Og ikke minst la oss få et innsyn i hvordan det ser ut hos den enkelte, hvilken stil de har, om de er ryddige eller rotete osv. Morsomt.
Av en eller annen grunn så elsker Angelica dette også. Så vi fant ut at vi skulle lage vårt eget program, og dele ut poenger til hverandre. Bare leke litt, men samtidig lage god mat sammen og kose oss siden det var lørdag, og pappa var borte hele helgen på seminar i Stockholm.
Angelica bestemte menyen:



Først trengte vi noen gode råvarer:
 

En god kokk må til for at maten skal bli vellykket:

Dypt konsentrert, og med stø hånd :-)


Et pent dekket bord. Angelicas verk :-)



Så var det klart for kos. En ordentlig koselig jentekveld. Angelica ga poeng for maten, og lurte på om hun "kunne få oppskriften på den vidunderlige tunfisken på maisseng". Hør den setningen for dere med Wenche Foss-stemme, jeg trodde jeg skulle le meg ihjel! Vi hadde ingen tunfisk, men det er helt sikkert noe hun har plukket opp fra TV-programmet.
Etter maten, ryddet hun alt inn på kjøkkenet, og serverte is til oss begge to.

Jeg gir Angelica 10 poeng for maten, og 10 poeng for den gode stemningen :-

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dere er bare SÅ søte!! :)

Marleneb sa...

sv: Takk for enda en kommentar :-)
Ja, jeg har tatt bildet selv med et kjempedårlig kamera. Jeg tenkte egentlig ikke på at fargene i bildet passet til de i bloggen. :)

Anneli sa...

Så koselig <3
Tenker dere hadde en uforglemmelig kveld :)
Jeg liker også godt å se på dette programmet. I tillegg til kokkekunstene er det å få titte inn å se hvordan folk har det kjempespennende!
Ha en forsatt fin uke :)

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails
 
Bloggurat Decorating Blogs - Blog Catalog Blog Directory TopOfBlogs Twingly BlogRank Blogglisten