torsdag 29. oktober 2009

Loftstuen og nye sofaputer

I loftstuen vår er på en måte møbler og pynt satt opp på måfå. Det er ikke det rommet som vi har prioritert først, fordi det har vært annet som har vært viktigere. Jeg har ikke hengt opp gardiner der engang fordi jeg er så usikker på hva som vil gjøre seg best der, eller om det vil være finest uten. Så for øyeblikket har vi kun persienner, og disse fulgte med huset når vi kjøpte det. Det er brune trepersienner, og jeg synes de er stygge som juling for å si det rett ut. Disse henger forøvrig på hvert eneste vindu i hele huset, og jeg synes de rett og slett er depressive. Dessuten er de i en varm bruntone, som skjærer seg totalt med de kalde fargene vi har i huset. Som hvitt, sort og grått. Det gjør at helheten trekkes veldig ned synes jeg. Så de skal bort.

En annen ting som irriterer meg med loftstuen, er at ledninger synes og ikke er gjemt bort (ja, jeg er gift med en elektriker). Det gir et rotete og oppstykket inntrykk. Dessuten er møblene vi har der møbler som vi ikke har plass til andre steder, eller  ha i påvente av å kjøpe nye.
Jeg er ekstra ivrig på å få orden på loftstuen etter at vi pusset opp soverommet, for disse rommene ligger ved siden av hverandre.


Men.. det skal ikke så mye til for å gjøre det koselig rundt seg, og jeg er kjempefornøyd med de nye putene som jeg bestilte fra nettbutikken, Fryd for øyet.
De passet helt perfekt, og med det litt grove inntrykket passet de supert til stoffet i sofaen som er litt ullaktig.
Sammen med putene måtte jeg selvfølgelig kjøpe inn noen nye planter også. Når man ikke er helt fornøyd med innredningen, gjør det så mye å sette inn en fresh plante eller to. Det gjør iallefall mye for meg :-)

Det ble ikke så verst ble det vel? Tatt i betrakning av alt jeg ikke er fornøyd med?







I hjørnet ved siden av sofaen, har jeg laget et "bord" av alle blader og magasiner. Ledningen som ligger langs listen, den ser du ikke, vel?

Da slipper de å samle seg i hyller og flyte rundt. Selve bladhyllen har jeg bare til pynt, med ett blad i hver hylle. Plantene som står her, er orkideer som er avblomstret og andre grønne planter som jeg ikke vil ha helt fremme, men som jeg prøver å få pene igjen, og ikke vil kaste :-)

Man må jo bare prøve å gjøre det beste ut av det man har. Enig?

Ønsker alle en kjempefin dag!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails
 
Bloggurat Decorating Blogs - Blog Catalog Blog Directory TopOfBlogs Twingly BlogRank Blogglisten