onsdag 18. november 2009

Ville du hatt denne "pynten" i huset?

I dag har jeg vært med min søster til tannlegen. Den ligger i Karl Johans gate i Oslo, så jeg så mitt snitt til å ta en liten butikkrunde mens jeg ventet.
Men hva man skal oppleve å se når man er ute og titter, nei det er ikke lett å forutse.

Først tok jeg en runde på Byporten. Der lå det en butikk som av navnet hørtes interessant ut, så jeg gikk inn.



Det første jeg fikk øye på var dette veggbroderiet.
Brodert med usannsynlig flotte korssting. Det verste var prisen. 200 kr!
Jeg er veldig nysgjerrig på hvem som har sittet med dette håndarbeidet.

Som om ikke det var nok..


kan man også velge mellom mange, heller tvilsomme tekster å brodere. Dette var noe annet enn "home sweet home", tenkte jeg..
Ordentlig trivelig å ha på veggen når familien kommer på besøk. Særlig de yngre.. Trenger jeg å fortelle at jeg ikke handlet noe?

Jeg hadde fortsatt litt tid, så jeg fortsatte oppover karl Johans gate. Da fikk jeg øye på dette skiltet:


Både navnet på butikken og designet på skiltet fanget min interesse, så jeg måtte titte en tur innom, men skuffelsen var stor, for det var jammen en butikk med mye "ræl", altså.

 
 Hva med noen lilla, rosa eller grønne nisser til jul? Det hadde blitt vel fargerikt for min smak, dessuten ser de jo superskumle og onde ut. Huff og huff.

Nei, denne runden var jammen en opplevelse. Jeg personlig vil vel si at broderiene tok kaka, jeg har aldri sett noe lignende jeg altså.

Nå hører det med til historien at jeg fikk faktisk handlet litt i dag også. Jeg var blant annet innom Panduro. Ingen Panduro kan måle seg med den som ligger i Karl Johans gate. Mer om det i neste innlegg.

Ha en fin kveld videre :-)


5 kommentarer:

Anka sa...

Hei hei snuppa. Designertorget har masse rart og enig med deg at ikke så mye fristende. Men artig å kikke innom en gang i blandt:) Men søstrene Grene pleier å ha mye fint (nissene var kjempe skummle!) Var ikke så langt unna jobben min du da. Gleder meg til i morgen. See you.

Unknown sa...

Hahaaaaa, hadde aldri hengt det opp, men syns alikevel det var dødskult:)
Og jeg som trodde Søstrene Grene hadde så mye fint..jaja, da er ikke det noe å stå etter lenger;)

Ha en fin kveld!

Stunder av lykke sa...

Hei!
Litt av en handletur dette ja;-)
Hadde ikke trodd Søstrene Grene skulle være en skuffelse, men har aldri vært der.
De broderiene er det faktisk mange som lager for tiden.
Finns en egen gruppe på facebook også "for et mer aggresivt korsstingbroderi! " med masse bilder
Skal bare se det sniker seg inn sånne rundt i interiørbloggeene etterhvert også,bare noen begynner først ;-)
Ha en go kveld:-)

Anonym sa...

Sånn generelt så vil jeg jo ha minst mulig hengende på veggene (i og med at absolutt alt annet her er stappfullt, mener jeg...stønn), men akkurat disse broderiene var jo litt morsomme da! Jeg har litt sansen, men ville ikke hatt dem selv akkurat.

Men over til noe annet - du er bare såååå flink til å blogge! Ofte og fint! *klapp på skuldra*

Jeg håper vi greier å få møttes en gang før jul, jeg har litt abstinenser etter deg, vet du! *ler*
Skal ta meg sammen (er bare litt styr med påfyll av intravenøst jern akkurat nå), men kanskje jeg orker å kreke meg en tur oppover uken etter neste?

GOD HELG! Og hils alle de søte!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Endelig oppdager jeg noen med samme oppfatning som meg... Jeg var innom Søstrene Grene på et senter i København, og jeg bare gikk gjennom, fant INGENTING som fristet. Jeg synes butikkene var mørke og kje... Snodig!

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails
 
Bloggurat Decorating Blogs - Blog Catalog Blog Directory TopOfBlogs Twingly BlogRank Blogglisten