mandag 2. november 2009

Litt forandring på kjøkkenet

Jeg har en supersnill svigermor som fant frem både gardiner og duker til meg da jeg spurte pent om hun hadde noe som hun ikke brukte. Gardinene på kjøkkenet er som man kan se av bildet, ikke til kjøkken, og jeg synes de bare gir et nakent og kaldt inntrykk. Bordet og stolene er de gamle spisestuemøblene som vi hadde i stuen før vi flyttet hit. Nå har vi fått nytt, så da ble det slengt inn på kjøkkenet som en midlertidig løsning til drømmekjøkkenet kommer. Nå snakket vi faktisk om det bare for noen dager siden, at det kanskje hadde vært en lur idè og droppet dyre ferier til sommeren og heller satset på nytt kjøkken. Hurra, hurra, hurra!
Men frem til da får man bare prøve å gjøre det hyggelig med det man har. (eller får av snille svigermødre)


Her er gardinene som ble byttet ut i dag. De skal opp i loftstuen så lenge, for der har jeg ikke gardiner. Som jeg har skrevet i et tidligere innlegg, så var har jeg vært usikker på om jeg ville ha gardiner der.
Jeg har kommet frem til at liftgardiner er tingen, men nå skal disse gjøre nytten sin der en stund.


Her har jeg byttet gardinene, jeg syns det ble mye koseligere med tre lengder. Jeg ser at jeg ikke har hengt de helt rett, men pytt pytt ;-)
Men se på det spisebordet! Er det rart jeg synes det er kaldt og ukoselig her? Det er også helt umulig å holde pent, da det sitter en stk. 8-åring her og spiser frokost. Det aller verste med dette her, er at du får fliser i rompa av stolene, så jeg skulle ha kjøpt puter for lenge siden.


Her er duken på plass, og med ett ble det mye lysere og triveligere her. og litt pynt på bordet da så klart. Det var så deilig å slippe å se det stygge glassbordet, at jeg har hatt levende lys på bordet i hele dag, jeg. Noen lyse, fine puter på stolene nå, så holder vi rompa hel også ;-)


Her fikk min nyinnkjøpte stettbolle en fin plass på bordet også.

Det er jammen ikke mye som skal til altså.
Nå gleder jeg meg til å henge opp gardiner i loftstuen i morgen.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails
 
Bloggurat Decorating Blogs - Blog Catalog Blog Directory TopOfBlogs Twingly BlogRank Blogglisten